• 27+28.02, 01.03.2025 20:30
Kapel, 50’

Ont­moet­ing met de arti­esten na de voorstelling op 28.02

Twee mensen in een woonkamer. Waren ze ooit verliefd? Hebben ze ooit samen gewoond, samen gedanst, samen een nacht doorgebracht, of een stukje van hun leven misschien? Ze proberen elkaar (terug) te vinden. Een melodie weerklinkt uit cassettebandjes, de radio, een platenspeler. Een lang vergeten hit duikt weer op, het refrein dat met de jaren was vervaagd klinkt weer vertrouwd.

Op de achtergrond speelt een soap, bleef de tv al die tijd aan staan? In flarden wordt tussen de barsten door opnieuw geleefd… Geconfronteerd met die sijpelende leegte, wat blijft er nog van ons over, van het vuur van onze liefde? In deze zoektocht naar een lang geleden gedeelde dans, bestudeert La fièvre d'un dimanche après-midi de valkuil van relaties, de broosheid die ze in stand houdt en de grote catastrofes waaruit ze zijn opgebouwd.

Chore­ografie :
Flo­ra Gaudin, Nico­la Vacca
Muzikale com­posi­tie en productie :
Paul Ram­age
Dans :
Maria Mon­tero, Flo­ra Gaudin, Nico­la Vacca
Kri­tis­che oog :
Vio­lette Angé
Kos­tu­ums :
Sarah Delat­tre
Scenografie :
André-Noël Gaudin
Licht :
Hugues Girard
Uitvo­erende pro­duc­tie, administratie :
Ary­th­mie — Vir­ginie Pasquier — com­pag­nie meta
Pro­duc­tie :
com­pag­nie meta, Com­pag­nie Caminante
Copro­duc­tie :
Les Brigit­tines, Pôle Création Chorégraphique de la Fon­da­tion Roy­au­mont, Le SPOT, Fuori­mar­gine — cen­tre de pro­duc­tion chorégraphique, Res­i­denzzen­trum Tanz+
Met de ste­un van :
Can­ton du Valais, Ernst Göhner, SIS, Danse à tous les étages, Le Regard du Cygne, Point Ephémère, Le MARNI, Le 140, La Coopérative chorégraphiques, La pépinière de chorégraphes – Com­pag­nie Fêtes Galantes, la Sacem et le mécénat de la Fon­da­tion Daniel et Nina Caras­so. Mécèné stratégique de la Fon­da­tion Roy­au­mont, la Fon­da­tion Daniel et Nina Caras­so, sous l’égide de la Fon­da­tion de France, sou­tient ses pro­jets de création artis­tique, l’émergence et l’accompagnement de ses artistes ain­si que le ren­force­ment de la coopération entre sci­ences humaines et pra­tiques artistiques
Foto’s :
Charles-Antoine Hurel